NU HAR ÄVENTYRET BÖRJAT!

Jag fick skjuts av modern på torsdag för att komma upp till Storås i bra tid på fredagen för att börja förbereda tills onsdag (imorgon) då premiären är. Mycket har vi gjort, städa, bädda, skrubba, snickeri, skogröjning, gått genom sträckorna och poolerna i både Gaula och Orkla, hämtat folk på flygplatsen i Trondheim med mera med mera…

Ja mycket har varit i rörelse och tidiga mornar är det bara att vänja sig med. Hasses Orkla lax Crew är grymt, många härliga personer och duktiga fiskare. Denna vecka kommer Jag assistera guiderna/spöbyggare/flugbindare/laxfiskare mm,  Erik och Desiré Orre för att lära mig Gaula och guidningen bättre. I natt Klockan 00.00 är det premiär och engelsmännen är på ingång från flygplatsen. På dagen idag blir det att sova igen sig lite och äta mat så man är pigg och mätt för att fiska hela natten och morgonen, får se om det blir några fångster men stor stor lax har setts i älvarna och vattenståndet och temperaturen ser lovande ut på i stort alla sträckor vi har hand om. Skitfiske på oss!

Naturrutan…


Högt upp nu.


Turen att få se en myskoxe är förunnat få.


Jag, Arne "ibland-kock", Jessica (Gästande fiskare), Nicklas


Rye, Orkla


Död grävlingsbäbis.


Pippi.


Kommentarer
Postat av: Björn N

Fan va kul att se en myskoxe, har jag alltid velat göra!

2011-05-31 @ 14:59:34
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Jonas

ja jäkla paff man blev alltså :)

2011-05-31 @ 16:01:30
Postat av: Mamman

Kul att få läsa lite om dina dagar. Väntar på rapport om fisket och dina upplevelser med spänning. Hoppas du fått upp värmen i lillstugan.

Kram

2011-05-31 @ 22:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0