Jävla Skitfiske!

Idag måste gnällspiken få klaga lite!

ringde och väckte Jacob och han var på att fiska idag igen såklart. När jag packat klart går jag ner till garaget för att hämta bilen. Punka… skitkul start på denna dag. Eftersom vinterdäcken sitter på blir det till att byta alla fyra däcken. Något jag ändå skulle göra om någon vecka men jag hade hellre väntat ett litet tag till. Aja bara sätta igång. Drygt två timmar senare står man utvadad och dängandes med fluga. Idag hade vinden blåst någon annanstans, nästan helt vindstilla och väldigt behagligt att kasta i, dock gilla jag inte sådant väder när jag ska fiska effektivt. Speciellt inte efter havsöring. Givetvis blir det lättare att kasta i sådana förhållanden men fisket drabbas ofta negativt av detta väder enligt mig. Fisken blir mer skygg och svårare att få kontakt med. Det fick jag smaka prov på idag.

Killen bredvid mig höll inte med, den killen heter Jacob och gillar sådant väder. Han tycker det är bra väder att fiska i och att fånga fisk i. Ja idag blev jag fiskf***a och Jacob fick fisk. Hör o häpna!  Dessutom tar han fisk på bland den konstigast korsning av fluga, "sonker-chrimp-bugger".

Inte heller att man ska behöva byta däck till frukost eller att inte få någon fisk, nä det finns ju annat som kan störa under en fisketur, Andra fiskare. Jag och Jacob fiskar oss snabbt bort genom viken till hotspoten där vi vet är det bästa stället om vinden ligger rätt, vilket den gjorde.  När vi närmar oss viken lugnar vi oss lite och fiskar oss in saktare in till vårt mål. När vi gör detta kommer en annan ”flugfiskare” och går bakom oss före till viken!!! Inget ont mot spinnfiskare eller metare mm. men jag trodde flugfiskare hade lite mer hyfs. Visst blir man trött på folket, men vad ska man göra? orkar inte lägga energi på en idiot.


Ja något skulle jag ju få, en mussla.

Idag var det inte min bästa fiskedag precis, men vi hade iallafall tur med vädret… /Jonas Haversjö


Kommentarer
Postat av: Rille

Ja vad ska man säga.. Jag vill också till kusten!

2011-04-10 @ 19:58:52
URL: http://meandmyrod.blogg.se/
Postat av: Jonas

nästa helg! :)

2011-04-10 @ 21:25:56
Postat av: Maria

Bra du fixade däcken på min bil, så att du kunde komma ut på trevligt fiske.

Kram mamma

2011-04-11 @ 17:48:30
Postat av: Prylfiskarn!

Min Fulfluga ger resultat igen =)

2011-04-11 @ 22:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0