Grebbastapojkarna

Får ett samtal av Alejandro klockan efter 10 någon gång, han talar om att pojkarna i Grebbestad har fångat fisk. Havsöring såklart. Från att vara riktigt morgontrött efter en sen gårdag blev man genast taggad till tusen! Jag ringer och väcker Jacob, - Jag är taggad, jag kommer och hämtar dig snart så rappa på! Jacob är med på noterna, - redan färdig packad fattar du väl?

Pedal to the metal, fort gick det men väl i Grebbestad möter vi Johan Olsson, Kristoffer Dahlstran, Erik Fernau och Alejandro Masalin. Dessa pojkar hade gått upp tidigare än vi och därför redan fångat ett trettiotal havsöringar tillsammans. Efter lite skitsnack traskar jag och Jacob ut i viken och börja dänga. Kristoffer som står några kast ifrån oss får en fin och jag bestämmer mig för att foto lite. En fin öring över godkänd- strecket som givetvis får se friheten igen.

Grebbestapojkarna som varit uppe sen tidigt vänder hem för att stilla hungern och ladda batterierna igen.  Jag och Jacob fortsätter en liten stund, men efter ett tag bestämmer vi oss för att testa ett ställe med goda minnen i Fjällbaka. Här låg vinden på lite hårdare och vi börjar ledsna. Efter en lång timme drar vi oss tillbaka till bilen. När vi är på toppen av berget som vi korsar för att nå bilen på andra sidan sätter vi oss ned. vädret som är helt underbart, bjuder in till en paus i solen med en cigarill i munnen.

Inte så mycket fisk för egen del som man önskat men en grymt skön dag! Imorgon blir det Havsöring på hemmaplan i Gullmarn skitfiske! / Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0